BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Masa iTu emAs

Monday, September 12, 2011

(Tahajjud Cinta) Hanya Dia - Siti Nurhaliza.wmv

syukur Alhamdulillah...terima kasih ya Allah


11 september....dua perkara besar yg berlaku dlm hidupku pada tarikh yg sama... 11sept 2010 perkara yg menyedihkan ku... tp alhamdulillah... 11 sept 2011 Allah berikanku kebahagiaan pula..aku berdoa moga Allah sentiasa memberikan kebahagiaan buatku dan jauhi aku dr perkara2 yg x diingini..amin....

terima kasih cinta hati :)






Sunday, August 14, 2011

JATUH CINTA

SALAM....


puasa kah anda semua hari nie?tetttttttttttttttttttttt..... :p
harap2 anda puasa la ye...dah nk msuk mggu ke 3 ramadhan da..cepatnyer ms 2 berlalu..teringat pulak dulu2...rs mcm lama je dalam sehari berpuasa 2, nk tggu berbuka 2 sampai leh tertido byk kali..hehhe...tp skrg ms 2 seolah2 berlalu dgn pantas sekali..xsedar pon dah nak msuk waktu berbuka... :)

ohw...berkenaan dgn entry kali nie...JATUH CINTA...ya..im falling in love...love..love...hehheh... sy sudah jatuh hati n tangkap cintan dengan UJIAN HIDUP...(ha?ape tuh) hehe...mai nak habaq..lagu la... lagu br dr imam muda..sbb mmg suka dgn imam muda..nak2 imam muda aran.. oppsss... hehehhe... xderla..lagu nie mmg best... wajib dgr sblm tido... congratz 2 KRU production...sbb berjaya wat lagu islamik yg mcm nie..br la pendegar ramai suka...lirik dia pon mantap..sama la mcm lagu HAMBAMU 2...mmg power...bila dgr..menyerap ke dlm jiwa..ewah...

kesimpulannya..sy dah JATUH CINTA!! (@-@)

mai dgr lagu nie...kompon anda juga menyukainya... :)
selamat berbuka..~wpun lambat lg....heee



http://www.youtube.com/watch?v=qS6FZF1ua8w


Ketika hidupku tertekan
mengaburi pedoman
kepadaNya akan ku pergi
untuk mencari bimbingan

ku serah takdir ditanganNya
mengukir pejalanan
walau ujian hidup melanda
kutabah menerima kerana

walaupun tak dikurnia kemasyuran
walaupun tak dilimpah kemewahan
hatiku akan tetap memuji
namamu ya Rabbi

walaupun tak diberi kemakmuran
akanku memanjangkan kesabaran
ku tetap syukur pada Ilahi
kerana mengurniakan nyawa ini

Dia dihati selalu
memberikan ku petunjuk
apabila pemandangan samar
biarpun hidup digoda
ujian dan pancaroba
pasti ada hikmah di akhirnya


~~ WALAUPUN TAK DIKURNIAKAN KEMASYURAN,WALAUPUN TAK DILIMPAH KEMEWAHA, WALAUPUN TAK DIBERI KEMAKMURAN,KU TETAP BERSYUKUR ~~


Tuesday, August 9, 2011

salam ramadhan


salam ramadhan buat semua umat islam..

lama sgguh xbukan blog nie..hehehe...sian blog nie di abaikan..mmg xpatut.. :p
macam mana puasa anda?Alhamdulillah dah masuk mnggu kedua di bulan puasa..moga setiap amalan yang dilakukan diterima oleh Allah... amin...

kedegaran juga ada yang kehilangan selipar di masjid or surau2..herm... ada byk kemungkinan di sini... pertama,mungkin org 2 tersalah pakai selipar..xperasan tersarung selipar org len..maklumlah..bila time balik 2..berpusu2 nak kuar... si isteri nak cepat takut si suami tggu lama di kereta..nanti dibebelkan pula...erm mungkin juga... yang tersalah ambil 2 warga tua..xperasan..dah xberapa nampak...atau selipar kamu same la....saiz je lain...dah nak cepat..sarung jela gamaknyer...hehe..jadi bagi mangsa yang kehilangan selipar 2 banyak2 bersabar ye..jgn di maki2 pula...hilang pahala pose..penat je pose n terawih td..heheh..

e2 kemungkinan pertama, yang keduanya..biasala ramai dak2 dtg masjid...biasala dak2 kecik..nakal2..di ambilnya selipar sape2 pas2 dia g letak tempat lain..amik selipar blah ppuan dia g letak belah laki..mcm mane tuan punya selipar nak jumpe selipar dia kan...huhuhu...dak2 zaman sekarang nih....nakalnyer...

kemungkinan yang ke 3, sememangnya ada si pencuri selipar nie..herm..yg nie mmg kes beratla..ade juga ye manusia yg mcm nie..dah 2 di bulan yang mulia pulak 2...pelik pelik pelik ape ke jadahla g curi selipar org... abis 2 dia g masjid 2 xpakai selipar ke sampai nak kene amik selipar org...huhuhu...ape tujuan dia g masjid 2?haish..xpaham betol....

kesimpulannya..kepada mangsa2 bersabar lah ye...pas nie g masjid pakai selipar jepun je..usah le pakai yg cantik2 ngat...hehehe....

TAPI.....kadang2 selipar jepun pon kene curik.....cmner?sape nak jawab?kuangkuangkuang...

sekian....... :)

Thursday, April 7, 2011

mendongak ke langit biru


tika ini
aku layu
tak berdaya lagi
tunduk ke bumi

tika ini
aku lemah
sesak sekali
mencari yang tersembunyi

tika ini
hampir putus
tali kesabaran
di rentap hebat

tika ini
mungkin tak mengerti
rencana kehidupan
realiti dan fantasi

tika ini
seperti hari
gelap gelita
tanpa cahaya

tika ini
renung kembali
mana pergi
kekuatan diri

tika ini
tercari-cari
segenggam azimat
agar bertahan

tika ini
menadah tangan
memohon padaNYA
agar diberikan keupayaan
moga tali kesabaran
tidak putus
berbekalkan kekuatan
dan sinaran cahaya
moga mengecapi kebahagiaan
suatu hari nanti...

amin....

RiNdU bUkaN tEmAn




Yang pertama ku bukakan mata
Dari pejam ku yang tiada lena
Bayang majahmu menyentak
Jatungku sehingga berdegup kencang
Oh sakitnya

Yang terakhir ku pejamkan mata
Tika beradu di pentas lena
Bayang wajahmu berkunjung
Berdenyut resahku menanti malam tiada hujung

Kerinduan bukan teman
Yang mendamai perasaan dikala sepi
Rindu bukan teman
Yang merawat duka dikala kau berjauhan

Yang teratas dilaras kalbuku
Di dalam celik ataupun lena
Ku impi kita kembali
Dipersatukan bertentangan mata
Seharusnya

(kerinduan bukan teman)
Yang mendamai perasaan dikala sepi
Rindu bukan teman
Yang merawat duka dikala kau berjauhan

Kerinduan membara
Menjadi dendam yang tak daya ku pujuk ragam
Lalu berpusar bagai ribut
Yang melanda di jiwa

Kerinduan bukan teman
Yang mendamai perasaan dikala sepi
Rindu bukan teman
Yang merawat duka dikala kau berjauhan

(kerinduan bukan teman)
Yang mendamai perasaan dikala sepi
Rindu bukan teman
Yang merawat duka dikala kau berjauhan

Dikala kau berjauhan
Dikala kau berjauhan